Inilah Kisah Benar Remaja yang BERTATU Masuk Sekolah Tahfiz Bakal Buat Ramai TERSENTAP !!!

Inilah Kisah Benar Remaja yang BERTATU Masuk Sekolah Tahfiz Bakal Buat Ramai TERSENTAP !!!  | Alhamdulillah syukur ke hadrat Illahi, setiap manusia mempunyai sejarah kehidupan sendiri dan family, sehinggakan bapa kita Nabi Adam pun melakarkan sejarah menjadi iktibar malah di ketahui oleh semua manusia di muka bumi hatta mereka bukan orang yg mempunyai kepercayaan.
11752325_919945384752571_8704884135905084690_n

Sejarah silam boleh di ungkit & di cungkil untuk di jadikan iktibar serta tauladan bukan utuk di lihat dan di war warkan sebagai keburukan, bagi mereka yang memahami akan maksud islah diri maka setiap patah perkataan yang keluar dari mulutnya bila melihat seseorang yg dahulunya jauh dari agama maka dia akan berkata “Subhanallah” atau Allahuakhbar atau sekurang kurangnya Alhamdulillah….ini lah manusia yang hatinya bersih melihat kebaikan walaupun di hadapannya terpampang keburukan sejarah silam.
Cerita
Satu ketika seorang anak remaja telah di bawa ke bilik Masyaikh dan di perkenalkan kepada beliau, Masyaik tersebut telah menyambut anak muda tadi dengan gembira dan mengarahkan Khadimnya menyediakan minuman.
Anak muda tadi di santuni dengan layanan istimewa lalu lelaki yang membawanya berkata kepada Masyeikh tersebut….”Maulana dahulunya anak muda ini seorang yang nakal tetapi kini beliau ingin belajar agama, boleh kah beliau di terima untuk belajar agama”
Maka jawab Masyeikh tadi…
“Masyallah, keputusan yang bijak, sudah pasti kita terima malah Allah akan suka kepada anak muda yang mahu belajar agama…senakal mana pun kita seburuk mana pun kita maka bila kita ambil agama maka Allah akan tukar setiap keburukan yang kita buat menjadi kebaikan dan sekiranya kamu mati semasa kamu di dalam belajar agama maka mati kamu pasti akan Allah redha dan kamu akan di masukkan kedalam syurga…Insyallah”
Psst : Bhai…kita ni dah lah jahil agama dan bila ada orang jumpa kita ceritakan tentang syurga dan neraka maka kita kata…Kau peduli apa…!!! elok bebenor la tuu…!!! KREDIT.. FB Ali Russia.
0 Komentar untuk "Inilah Kisah Benar Remaja yang BERTATU Masuk Sekolah Tahfiz Bakal Buat Ramai TERSENTAP !!! "

Back To Top