"Maafkan saya ibu, Apunkan saya ayah".. permohonan dari seorang anak yang telah teranianya


 

Maafkan saya ibu, Apunkan saya ayah|itulah luahan gadis berusia 23 tahun melutut di hadapan kedua orang tuanya setelah  didakwa menjadi mangsa rogol oleh manjikannya sendiri di Oman Arab Saudi sejak dua tahun lalu.."Maafkan saya ibu, Apunkan saya ayah".. permohonan dari seorang anak yang telah teranianya

Gadis kampung yang berasal dari negeri seberang ini berkata,dia bekerja sebagai tenaga kerja wanita di Negeri Itu semata mata untuk membantu keluarganya yang hidup susah dikampung...

Mangsa ditempatkan dengan majikan yang dikenali sebagai Khaliq Saidi,akan tetapi keadaan menjadi pilu apabila mangsa diperlakukan seperti hamba hingga dirogol berkali kali dan mengandung.
Tak tahan dengan hal itu,mangsa kemudian lari dan membuat laporan di kedutaan indonesia di Oman,beliau pun dihantar balik keindonesia dan sampai kekampung halamannya pada 18 march lalu.
“Saya sangat sedih melihat keadaannya,ia telah meminta maaf kepada ibu bapanya kerana balik dalam mengaibkan”kata sumber...

Menurut sumber yang sama berkata,mangsa sebelumnya dipaksa oleh suspek untuk menggugurkan kandungan yang sudah pun berusia 8 bulan.Namun mangsa menolak dan melarikan diri dari rumah majikannya itu...

Bagaimana pun ibu bapa mangsa meminta bantuan bagi mana mana pihak yang mampu untuk menuntut keadilan terhadap anak gadis mereka...

Doakan wanita ini sihat sejahtera.
0 Komentar untuk ""Maafkan saya ibu, Apunkan saya ayah".. permohonan dari seorang anak yang telah teranianya"

Back To Top