Peniaga Perlu Berdaftar Di SSM agar Perjalanan Perniagaan Akan jadi Lebih Mudah dan Selamat

 HomeSemakSEMAK Peniaga Berdaftar Di SSM Secara Mudah

SEMAK Peniaga Berdaftar Di SSM Secara Mudah

SEMAK Peniaga Berdaftar Di SSM Secara Mudah | Kali ini admini nak kongsikan dengan anda bagaimana nak semak peniaga yang telah berdaftar di SSM? Sebagai pembeli, kita mungkin pernah melihat peniaga online memaparkan nama perniagaan, nombor pendaftaran perniagaan atau syarikat, alamat e-mel dan nombor telefon di laman web, Facebook atau Instagram mereka tetapi bagaimanakah kita nak tahu apa yang dipaparkan itu adalah betul ?





Peniaga Perlu Berdaftar Di SSM agar Perjalanan Perniagaan Akan jadi Lebih Mudah dan Selamat | Ramai yang dah tahu, peniaga online juga perlu mendaftarkan perniagaan mereka dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) berikutan arahan Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan pada tahun 2014.

Tidak mendaftarkan perniagaan anda adalah satu kesalahan dan anda boleh didakwa di mahkamah di bawah Seksyen 12 (1)(a) Akta Pendaftaran Perniagaan 1956 (Pindaan 2001) yang membawa hukuman denda tidak lebih RM50,000 atau penjara tidak lebih dua tahun.
Kita sedia maklum bahawasanya peniaga online atau penjaja atau mana-mana peniagaan perlulah berdaftar dengan SSM. Kita perlu ikut prosedur ini agar tidak melanggar kesalahan atau akta yang telah ditetapkan.
untuk rujukan sila klik SSM di sini
Tag : Review
1 Komentar untuk "Peniaga Perlu Berdaftar Di SSM agar Perjalanan Perniagaan Akan jadi Lebih Mudah dan Selamat"

Kawe suka blog ni..menarik..

Jemput singgah sini etek saripkay.com

Back To Top